- This event has passed.
5. Fiatal Kutatók Fóruma az MTA-n
May 5, 2021 @ 10:00 am - 1:00 pm
Free5. Fiatal Kutatók Fóruma az MTA-n: Kvantitatív értékelés a tudományban
10:00-10:05 Köszöntő
Prof. Erdei Anna, az MTA főtikárhelyettese és Dr. Török Péter, a Fiatal Kutatók Akadémiájának társelnöke
10:05-11:30 A tudomány tudománya. Egyéni tudományos életpályák kvantitatív értékelése Prof. Barabási Albert-László, Northeastern University (Institute of Network Science), Harvard University (Division of Network Medicine) és Central European University
11:30-12:30 Nyilvános fórum és vitaülés
Moderátor: Dr. Török Péter, a Fiatal Kutatók Akadémiájának társelnöke, 2 perces hozzászólások és válaszok
12:30-12:40 Zárszó
Prof. Kollár László, az MTA főtitkára
Az eseményen való részvétel regisztrációhoz kötött, a helyek száma korlátozott. Kérjük, hogy részvételi szándékukat az MTA honlapján található regisztrációs felületen jelezzék. (LINK) A regisztrált résztvevők az esemény előtt néhány nappal e-mailben megkapják a fórum Zoom linkjét. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az MTA Székház Rendezvényszolgálat munkatársai rögzítik a videókonferenciát és a felvételt az MTA Kommunikációs Főosztálya közzéteszi az mta.hu oldalon és az MTA YouTube csatornáján.
Absztrakt Egy ismert gondolatmenet szerint a teljesítmény sikert szül, tehát ha keményen dolgozunk, sikeresek leszünk. Ebben az előadásban a tudományos siker kvantifikálása kapcsán arra hívom fel a figyelmet, hogy bár a teljesítmény az egyén jellemzője, a tudományos siker mint kollektív és mérhető mennyiségi mutató azt ragadja meg, hogy a pályatársak (peers) hogyan érzékelik és ismerik el az egyéni teljesítményt. Ebben a megközelítésben tudományos módszerekkel tudjuk vizsgálni az impakt kialakulását és kvantifikálni lehet, hogy milyen hatékonyan tudjuk megjósolni és mérni a tudományos sikert. Az előadásban arra is kitérek, hogy a kutatók mikor teszik a legnagyobb hatású felfedezésüket az életpálya során, hogyan lehet elismerni és értékelni a tudományos együttműködésekben született eredményeket az egyén szintjén, illetve milyen szerepet játszanak ebben a szakmai és intézményi kapcsolati hálók.